Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

onsdag 23. juni 2010

lang rundering og narrespor

Denne lørdagen var det nok en test av narrespor i runderingen, og for å gjøre det vanskeligere for Odin (dvs mer realistisk) så tok vi en ukjent oppgave med 2 figuranter før vi kom til området der narresporene var lagt ut. Startet veldig bra på oppgaven, og runderte fint frem til krysset/svingen i langløypa i Vigreskogen. Etter å ha funnet begge figurantene og hatt noen flotte blindslag og passeringer, så var det tydelgi at varmen begynte å sette sine spor, og da var det altså på tide å se hvordan Odin taklet spor i runderingsløypa når han var sliten, noe som merkelig nok gikk overraskende bra... En av fire ganger valgte han sporet inn til midtlinja, men når jeg sendte ham på ny på samme sted så gikk han rett over sporet. De tre andre slagene ignorerte han sporene totalt. Det var tydelig at noe av det vi trente på onsdagen i forveien hadde sunket inn i rottishodet.

En ting jeg reagerte litt på var at han slapp bittet på vei inn til meg på det som skulle ha blitt siste slaget, men jeg velger å ikke lage noe problem utav det, og skylder det på en kombinasjon av varmen og det faktum at jeg ikke hadde med vann til å gi ham underveis. (når han ble sendt ut på nytt så la han seg bare ned ute hos Ola og var tydelig veldig påvirket av varmen...) Avsluttet med et funn av Kristin som lå ute bak et narrespor, og denne gangen var meldingen helt fint (selv om farten var vesentlig nedsatt fra sånn den var i begynnelsen. Han ignorerte narresporet denne gangen også, så det ble en flott avslutning på økten, og jeg fikk bekreftet overfor megselv at spor-i-runderings problemet er noe vi kan og skal få under kontroll til Re-prøvene til neste vår.

2 kommentarer:

  1. He..he.. John då ;-/
    Det e lenge te prøvene dine. Slapp av og kos deg på trening du, og ikkje tenk så mye på prøvene. DET presset kommer tidsnok ;-))

    God sommer!!!

    SvarSlett
  2. :) Kjempe-enig med Tone!
    Fokuser på det som er bra - så går alt så mye bedre ;)
    Synes vi (alle) er litt for flinke til å fokusere på alt som ikke går så bra. Det hender jo at det bare er pga en liten "fører-bagatell" at tingene ikke går som de skal(som at du ikke vannet Odin)- og så trener vi på oss problemer i stedet! La det i alle fall skje mer en en gang før du ser på det som et problem ;)

    God sommer John (- og Siw:)

    SvarSlett