Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

torsdag 12. november 2009

Ny mørkerundering

Onsdagstrening for lag 2 var satt til Dale denne kvelden, og det var jeg, Tone, Bjørn og Kristin M som møtte opp. Jeg var for en gangs skyld tidlig ute slik at jeg fikk gitt Odin en skikkelig luftetur før treninga, og vi var i tillegg første ekvipasje ut.

Jeg armerte Bjørn og Tone med godbiter, og lot Kristin holde styr på midtlinja, for etter ei skikkelig lang økt uten skikkelige funnFORF-øvelsen så ville jeg kjøre masse funn idag. Jeg ville også ha en midtline-general sånn at jeg var sikker på at jeg alltid sendte Odin rett på figurantene sånn at han ikke ville funn dersom han trakk frem for tidlig. Imidlertid var ikke det et problem idag, for jeg har sjelden sett Odin gå så rett ut. Han måte svinge litt for å unngå trær og steiner, men allikevel så holdt han stø kurs rett ut der som jeg sendte ham på hvert slag. Vi hadde 4 funn, alle sammen med fine meldinger, før vi fikk et blindslag og så avslutning med et funn av Bjørn. Veldig fornøyd med økta, og tror at vi gjorde lurt i å avslutte etter bare de slagene, for Odin var veldig gira når vi sluttet, og jeg vil jo alltid forsøke å slutte før motivasjonen begynner å dale slik at han alltid sitter igjen med et kjempebra minnebilde. Om det av og til betyr veldig korte økter, så får det heller bare være, for jeg har stor tro på kvalitet foran kvantitet på treningene, og etter at vi har startet å slavisk følge det prinsippet, så har motivasjonen til Odin økt betraktelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar