Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

søndag 2. mai 2010

Orienteringsprøve og litt sportrening.

Idag var det duket for orienteringsprøve for dioets fremadstormende og håpefulle, så kl halv 9 var jeg ute for å henge opp de 2 postene som manglet - jeg valgte å ikke henge opp de postene som lå langs en godt traffikert tursti slik at sjangsen for at noen tok dem ned var minimal. Rett før kl 2 var jeg på plass i start/målområdet og vi fikk sendt avgårde førstemann ut. En halvtime mellom hver startende gjorde at det ble mye venting for Sylvelin og meg, men heldigvis så fikk vi etterhvert Nina og Ritva til å legge ut noen spor for oss.

Kort fortalt så bestod både Ola, Bjørn og Helen prøven, og er da et steg nermere målet - Gratulerer så masse til dem alle!Nina og Ritva fikk seg en god treningsøkt i orientering, og forhåpentligvis så fikk de seg noen skikkelige aha-opplevelser når det gjelder orientering og det å stole på seg selv!

Når det var tid for spor (de var da ca 3 timer gamle), så gikk jeg først avgårde. På med sporsele og sporline, og da var det som en bryter ble slått på i hodet (eller nesen) til Odin. Han gikk utrolig konsentrert og i høy fart rett over underlagsskifter uten å ense dem, plukket gjenstander uten problem og ville bare toge avgårde umiddelbart etter avlevering. Nå er jo det ikke så unormalt på så ferske spor, men det som var unormalt var at han gik og støvsugde bakken gjennom hele sporet, og ikke med nesen et stykke over bakken og sikksakk i sporet slik som han tidligere har gjort i ferske spor. Denne gangen var atferden akkurat som om sporet var veldig gammelt, mens farten var som om sporet var helt ferskt. Utrolig gøy å se denne kombinasjonen av adferd/fart i sporet, og håper virkelig at det kan bli en vane!

2 kommentarer:

  1. Så kjekt at alle 3 klarte prøven ;))

    SvarSlett
  2. Kjempe fin tur!!! Postene er hentet inn og turen var like fin idag (..... ok, tyngre, men fin)

    Takk for turen Nina og Bina

    SvarSlett