Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

søndag 15. august 2010

hetebølge-spor

Det har vært masse jobbing i helgen, med alt som måtte være klart før gravemaskinene kommer på mandag, så det ble ikke mulighet til noen fellestrening denne lørdagen. Istedet la jeg ut et spor til Odin i hjemtraktene. Det ble ca 1,4 km, med masse kryssinger av en tursti, inkludert noen steder der jeg gikk ut på stien og fulgte den et stykke før jeg gikk ut i periferien igjen. 2 steder ble det også utilsiktede feller også, når jeg plutselig møtte en skrent og måtte snu og gå tilbake i mitt ege3t spor for å finne en alternativ vei. Sporet ble liggende i ca 4,5 timer, i steikende sol. Når jeg tok frem sporselen og sporlina så ble Odin helt propell og satte avgårde på oppsøket. Han slo fint på sporet og gikk veldig bra gjennom fellene mine. Det ble litt vanskelig på den ene av stikryssingene, sikkert dels på grunn av varmen, for etter en liten pause slik at Odin fikk sluttet å pese så veldig, så bar det videre. Etter andre stikryssing bar det nedover ei mosekledd ur, og jeg måtte slippe sporlina etpar ganger for å unngå å gå skikkelig på trynet, og når jeg tok igjen odin så sto han med sluttgjenstanden i munnen og en propellhale som nesten fikk bakenden hans til å løftes fra bakken.

Selvfølgelig glemte jeg gps-en både når jeg la ut sporet og når vi skulle gå det, så det ble ingen sporlogg for sammenligning. For min del var det veldig bra å se at Odin jobbet skikkelig intenst på tross av varmen, og også at jeg klarte å beholde roen og legge ham i dekk for noen pustepauser uten at det påvirket Odin på noen måte. Tidligere har Odin vært veldig var på om jeg stopper ham i sporet, men heldigvis ikke nå lenger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar