Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

tirsdag 4. januar 2011

Borte bra....

Jada, det er lenge siden forrige innlegg nå. Faktisk så ser jeg at jeg helt har glemt å blogge om siste spor-økt vi hadde i desember, og nå er det så lenge siden at hele økta har gått i glemmeboken. Flaut, men sånn er det å være akkurat litt for travel - da må noe vike, og helt ærlig så må jeg vel si at bloggen viker før treningen, så det at det ikke har blitt skrevet noe på lenge betyr ikke at vi ikke har trent. Faktisk så har vi ligget i hardtrening på ren fysisk og kondisjonsmessig trening, og latt søk få være søk hele juleferien. Jeg tok meg selv i å tenke på treningen som et ork i en periode, og det smittet over på Odin også. Det var ikke et ork fordi jeg ikke hadde lyst til å trene, men heller fordi jeg ikke hadde klart satt opp hva vi skulle trene på, og uten en plan så ble treningene nesten halvhjertede. Vi valgte derfor å te søks-fri og fokusere på lek og motivasjon samtidig som vi fikk trent en god del intervaller og langturer i tungt terreng, noe gamlefar (meg) og Odin sårt trengte. Det var en fantastisk følelse å "bare være på tur" igjen, uten å tenke på det vi skal gjennom dette året, og jeg tror at vi begge hadde utrolig godt av det. Odin fant tilbake til de valpete tilstandene sine, og løp, hoppet og lekte som om han var ungdom igjen, og ikke den 8-åringen han tross alt er. Nå begynner imidlertid hardkjøret frem mot de kommende A-prøvene igjen, så det blir spennende å se om denne friperioden har gitt både Odin og meg det nødvendige overskuddet. Er vel helt unødvendig å si at jeg virkelig håper at det har hjulpet! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar