Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

onsdag 9. mars 2011

ny uke, nytt hasteinnlegg...

Denne onsdagen var det rundering i vigreskogen. Vi kjørte ei kort og intensiv økt med rett i lek og bare funn med maksimal belønning for å få motivasjonen til Odin opp etpar hakk. Det ble totalt 6 funn, og god fart på alle "slagene". Tror jeg klarte å stoppe mens Odin var på maksimalt gira, for måtte dra ham tilbake til bilen etter siste funn.

Lørdagen var det nystekt eplekake fra Siv som oppvarming for hundeførerne, før det bar ut på lange overvær/teigsøk med 3 funn på Tjessheim. Odin jobben svært bra, god avstand og veldig selvstendig samtidig som han var akkurat passe selvstendig. God intensitet på hele økta, og på tross av vanskelige forhold med sterk vind som i tillegg ikke var helt stabil så slo Odin på lang avstand på alle figurantene og jobbet seg flott inn til alle 3. Fine meldinger og kjempebra belønning som helt tydelig fikk opp motivasjonen for å jobbe. Håper bare at den motivasjonen holdes oppe til og med i runderingene fremover. Når vi kom hjem oppdaget jeg at Odin haltet på den ene bakfoten, men med litt massasje og hvile så gikk det over av seg selv, så mest sannsynlig så var det bare en muskelstrekk eller noe sånn. Det viser uansett bare hvor viktig det er, spesielt med godt voksne hunder, å varme skikkelig opp før øktene og så strekke litt ut etterpå. Jeg kommer iallefall til å være mye mer konsekvent på det fremover.

1 kommentar: