Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

søndag 14. november 2010

overvær og bikinidresser

Det er iallefall en ting som er gøy med senhøsten. På den ene siden er det surt, kaldt, vanskelige jaktforhold, masse regn og vind, tidlig mørkt... kunne sikkert fortsatt på lista lenge, men så kommer vi til den andre siden... Det blir igjen satt opp treninger på Orrestranda, slik at odin får storkose seg i frittsøk i sanddynene. En rask konklusjon blir da at vi er inne i ei gøy årstid! Denne onsdagen, eller iallefall treninga, hadde tidligere på dagen blitt omtalt og diskutert på diverse facebook-statuser og omtalt som en litt varmere og behageligere strandtur enn det vi skulle ut på. Det gikk til og med så langt at Tone uttalte at hun skulle troppe opp i bikini...

Når det var Odins tur til å søke, så oppdaget jeg at lysene på bringkobbelet ikke lenger funket. Tok dem av bare for å oppdage at jeg ikke hadde flere, så da ble det null lys på Odin, og en større utfordring for meg. Vi tuslet (dvs jeg tuslet mens Odin løp som en gal) inn i søkeområdet, der vi tråkket oss helt ned og opp på de ytterste sanddynene ned mot stranda. Etter en liten stund forsvant odin, og det varte og rakk uten at jeg hverken så eller hørte noe fra ham. Når han i tillegg ignorerte innkallingene mine så var det et klart signal om at "her e de nokka!!!" Etter litt venting så hørte jeg et klikk på radioen og like etterpå så jeg refleksen til Odin komme nærmere og nærmere. Jeg koblet på påvisningslina og gjorde mitt beste forsøk på å følge ham, men til slutt så måtte jeg bare slippe lina. Når jeg stoppet opp så jeg en person som beveget seg på toppen av ei sanddyne, men Odin løp bare rett forbi og påviste Gro Elin. Etter belønningen gikk vi et stykke tilbake og satte igang nyt søk etter Tone, som da hadde flyttet seg bort fra der jeg så henne. (det viste seg i etterkant at Odin hadde funnet henne på vei inn til meg etter å ha meldt på Gro Elin, som forklarte hvorfor han var litt nølende med påvisningen akkurat der som jeg stoppet og så Tone. Han var tydeligvis ikke helt sikker på hvem av de to han ville påvise, men valgte etter en bitteligen tenkepause å påvise figuranten som han hadde vært hos når han tok bittet.)

Vi søkte oss videre et lite stykke, før Odin plutselig forsvant igjen. Når han kom tilbake med melding så fikk jeg beskjed av Tone om at jeg måtte påvise i line, siden det var turgåere i nærheten av henne. (det var iallefall det hun sa...) Vi løp avgårde på påvisning og hva annet fant vi enn Tone sin varmedress liggende på bakken, ikledd bikini... Jeg tenkte at ja,ja... funn av "gjenstand" var jo verdt å belønne, og dro fram ei leke, men Odin så bare på meg med et rart blikk, akkurat som om han forventet å finne noe annet. Han vr ikke interessert i å leke med meg i det hele tatt, og plutselig så fant han ut at han ville opp på toppen av sanddyna vi stod ved siden av, og der oppe tittet Tone frem. Hun hadde ligget oppå bikinidressen når odin kom og meldte, og så hade hun krøpet bort når han returnerte til meg. Lekelysten til Odin kom ganske raskt tilbake når han fikk leke med figuranten han hadde funnet, og koste seg med pipedyret mens vi andre stod og lo av Tone sin ekstra-figurant...

1 kommentar: