Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

lørdag 10. oktober 2009

Skikkelig speed-rundering

Siden onsdagen gikk med på å kjøre hjem fra kurset i Bergen, så ble det ikke trening da, og da passet det kjempegodt å sms fra Nina om at det ble ei lita trening på torsdagen. Jeg møtte opp der kl 5, og da var Nina og Morten, Ritva og Ola på plass klar til å trene. Jeg hadde bestemt meg for å kjøre ei kort runderings-økt der figurantene skulle fyre Odin skikkelig opp med biteskinnene før de stakk ut i skogen. Fikk en synspåvirkning på første slaget, og det var full fart i alle ledd av øvelsen, utrolig gøy å se Odin i full galopp inn med meldingen. Neste slag ble et blindslag, og så ble det to funn til før vi gav oss. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å stoppe før vi var helt på topp, for å gi Odin et skikkelig bra minnebilde, og det klarte jeg altså denne gangen - Det var full galopp på hele økta, høy intensitet i søket og "bånn gass" inn med alle meldingene så sånn sett var det ei av de bedre runderingsøktene vi har hatt på lenge, selv om den ikke var lenger enn ca 150-200 meter. I mitt hode så viser det bare at det å følge "skjemaet" for det jeg har bestemt meg for å trene på virkelig funker, for hadde jeg ikke på forhånd bestemt meg for å slutte så tidlig, så hadde jeg garantert strukket det mye lenger og ikke sluttet før Odin var over toppen og på vei nedover igjen, og da hadde ikke minnebildet hans blitt så bra som jeg håper at det ble etter denne økta.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar