Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

tirsdag 2. februar 2010

Første bergensaksjon

Som beskrevet i forrige innlegg, så varte ikke husfreden lenge etter endt treningsøkt igår. Var hjemme rett før 9, matet Odin og inntok vertikalen på sofaen for en liten power-nap. Hadde såvidt nådd et høyere bevissthetsnivå når telefonen ringte og jeg ble bedt om å pakke hund og klær og komme meg ut på aksjon. Etter å ha forklart at beredskapsutstyret lå igjen hjemme siden dette kun skulle være en rask tur opp og hjem igjen uten tid til noenting annet enn jobbing, så gikk det nøyaktig 5 minutter før telefonen ringte igjen med beskjeden: "kom allikevel, vi fikser utstyr!" Kastet på meg klær og spurte Odin fint om han ville bli med og finne mannen, noe han var veldig interessert i. 10 minutter etter siste telefon var vi avgårde (veldig lett med rask responstid når man slipper å tenke på utstyr...) og en liten halvtime senere trillet vi inn i KO. Vi var 5 hundeekvipasjer som umiddelbart ble sendt ut for å søke av nærområdene rundt Sandviken sykehus, og når vi hadde sjekket alle bygninger og boder og barnehager, så ble vi kjørt til fjells av sivilforsvaret for å søke i turområdene mellom Sandviken og Fløyen.

Kort fortalt så ble det patruljegang i nesten 4 timer, og når vi kom ned til KO igjen så hadde politiet akkurat fått inn en observasjon av savnede nede i Sandviken, så de hadde biler og røde kors-mannskap som gikk gatelangs der nede. Vi pakket sammen tingene våre og reiste hjem, (siden det var nok mannskap på den andre aksjonen på Ulriken så ble det mulighet for litt søvn i natt allikevel - ellers hadde vi blitt send rett dit for videre søk.)

Trillet inn i gårdsrommet ti på tre om natta, og var i dyp søvn 10 minutter etter, med Odin snorkende i fotenden av senga. klokka 6 mente imidlertid både Odin og en uforskammet våken og lystig vekkerklokke at det var på tide å iverksette de nødvendige tiltak for å komme meg på jobb, noe jeg svært så motvillig måtte se meg nødt til å godta. En kald dusj, resten av en pose boller fra "beredskapsposen" fra statoilstasjonen igår og etpar kafffekopper etterpå var jeg i bilen på vei til jobb, til noe som sikkert blir en lang og tung dag - ikke så mye med tanke på selve arbeidsdagen, men heller på bilturen hjem til Ålgård etter jobb...

2 kommentarer:

  1. Så flink du e! Liker forresten og komentaren "en uforskammet våken og lystig vekkerklokke" hahaha:) Du skriver bra!

    SvarSlett