Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

fredag 26. februar 2010

Radiokjendis

For å skape litt blest om både årets B-øvelse og om NRH, så sendte jeg ut en mail til flere lokalaviser, samt nrk rogaland og tv vest med informasjon om hva vi driver medog hva som venter våre B-godkjente til helgen. Responsen lot ikke vente så lenge på seg, og idag ble jeg "tvunget" til å stå opp så ukristelig tidlig som kvart på 6 for å kunne være utenfor hos nrk rogalands studio halv 8. Hørte selvfølgelig på radioen når jeg kjørte utover, og allerede da reklamerte de med at de skulle besøk av en redningshund senere i sendingen. Når jeg ankom så gikk jeg og gjemte beredskapssekken min inne i et skoghold, og gavde ned 2 votter som Odin skulle finne. Etterpå var det intervju, der jeg forsøkte å gi så mye info om utdanningen og treningen av en redningshund som mulig, samt forklare litt om øvelsen (uten å si for mye, siden jeg var redd at noen fra B-gjengen hørte på...), før det var tid for en liten "oppvisning"

Fikk vist litt av lydighetstreninga vår (enkeltdekk med masse forstyrrelser mens jeg gikk inn til studioet for å hente vesten min med belønningen til Odin), samt et flott søk og melding på gjenstand i tillegg tilapportering av 2 nedgravde votter. Intervju-dama var veldig imponert, og det tror jeg hun fikk gitt skikkelig godt intrykk av under sendingen, og for min og Odin sin del - vel så var det mye venting (spesielt for en gutt som var kjempeklar for å komme seg ut i søk), men vi fikk jo uansett masse gratis (og forhåpentligvis god) pr for Dio-et vårt da, så da var det liksom helt greit å måtte gi avkall på morgensøvnen. Det eneste litt dumme var jo at selv om vi hadde gått gjennom presentasjonen av Odin og meg flere ganger, så presterte intervjueren å presentere meg som lederen for norske redningshunder - noe jeg ikke var helt fornøyd med, men man må vel kanskje bare regne med litt sånne små-glipper under en live-sending? Jeg håper bare at innslaget kan ha blitt hørt av noen grunneiere som nå har blitt gjort oppmerksomme på oss og at vi på den måten kan tilgang på mer terreng, eller at oppmerksomheten på andre måter kan komme Dio-et til gode!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar