Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

mandag 24. mai 2010

Drømmerundering i Vigreskogen.

Ok, så har vi hatt sol og fint en periode nå, men denne lørdagen var den første dagen med skikkelig trykkende varme. Siden Odin Vanligvis blir veldig påvirket av temperaturomslag og varme, så hadde jeg ikke store forventninger til økta, men fikk allikevel plassert ut 3 figuranter som ukjent oppgave i langløypa. Det eneste jeg sa til dem var at planen vaar å rundere ca 500 meter.

Når figurantene var på plass så tok jeg med meg Odin og satte igang, og her var det ikke snakk om en gutt som var plaget av varmen nei... Faktisk så er det skjelden jeg har sett ham rundere så bra som idag. Riktignok så avpasset han farten litt etter forholdene, men selv om det ikke var hans raskeste rundering, så vekslet han mellom galopp og raskt trav hele tiden. Det som imidlertid var det mest oppløftende for min del var å se at han for det første ignorerte sporene i løypa, pg løp hele tiden med høy nese, og for det andre at det var et prakteksempel på runderings-system. ca 60-70 meter ut og han trakk konsekvent veldig langt frem. Vi dekket de første 100 metrene med 3 slag, og slik fortsatte det hele løypa. Med vinden i ryggen når jeg gikk nedover midtlinja var jeg sikker på at dette skulle bli ei av de øktene der han rotet og trakk bakover hele tiden, men der tok jeg altså feil.

Det eneste jeg angrer på nå er at jeg ikke hadde Astro-en på ham slik at jeg kunne fått den sporloggen, forden tror jeg at jeg kunne ha rammet inn og hengt på veggen!
Som alltid i hundetrening så er dt både opp- og ned-turer, og dette var virkelig den oppturen jeg trengte for å fylle på min egen motivasjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar