Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

onsdag 26. mai 2010

Overvær på Ålgård

Møtte Anders og Krissi i Neseskogen på Ålgård for litt ekstra pinsetrening. Vinden var stabil og fin, og for å gi Odin et lite ekstra motivasjonskick så ble det ei overværs-økt med 2 funn og rett i lek hos begge figurantene. Tråklet oss gjennom et veldig tett gjengrodd hogstfelt før vi kom oss opp på stien der vi skulle søke fra, og der fikk jeg jammen sett at Mick's påstand stemte... Jo tettere vegetasjonen er, jo tettere jobber hunden til føreren. Mens vi tråklet oss gjennom helt tett krattskog, så jobbet Odin max 20 meter fra meg (siden jeg ikke hadde gitt noen runderings-kommando, men bare sagt "pass på!"), men straks vi kom oss ut i åpen barskog, så økte komfortsonen til 60-70 meter fra meg. Det gikk ikke lang tid før Odin slo på første figurant, og på tross av spor fra Anders og Bosco, som hadde gått der før oss, så jobbet han fint med høy nese helt inn til fig.

Etter funnet av Krissi gikk vi tilbake til søkelinja og etter kun kort tid (et minutt eller så), så hadde han fått ferten av Anders og jobbet seg raskt og fint inn til ham. For å forsøke å holde Odin supermotivert, så avsluttet vi etter to raske funn, så får vi bare se hvordan den taktikken funket når vi skal ut på neste trening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar