Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

tirsdag 24. august 2010

Vannsøk på Tjørn.

Tone, Sylvelin og meg var så heldige at vi fikk Ola til å ta med seg dykkerutstyret sitt denne lørdagen slik at vi fikk trent på lokalisering av figurant under vann. Odin fikk 3 forsøk, og det var veldig lett å se fremgangen hans. På det første forsøket var han mest opptatt av å følge sporene til Tone og Isi som hadde søkt i området rett før oss, og var ike helt overbevist om at det var noe å hente uti vannet. Forsøk 2 - litt mindre sporsugen, litt mer overvær langs vannkanten for så å hoppe uti, og forsøk 3 - 100% overvær. Høy nese, slo på lang avstand og løp til vannet og kastet seg uti. Riktignok så meldte han ikke når han var i vannet, men han sirklet hele tiden rundt og rundt stedet der Ola lå og nektet å komme på land igjen, så det var helt tydelig at han visste hvor Ola var.

Av forskjellige årsaker valgte jeg å ikke trene mer på melding på gjenstand under vann. Med den læringskurven Odin hadde på de 3 første funnene, samt det faktum at han ble frustrert av ikke å få tatt bittet i vannet (var tydelig å se at selv om søket var gøy, så ble ikke funnet like spennende), så valgte jeg å slutte mens vi var på topp. Desverre så lå tanken på alt arbeidet jeg hadde liggende og vente hjemme også langt fremme i hodet, så treningen måtte nedprioriteres litt idag til fordel for byggeprosjektet hjemme. Nå gleder jeg meg bare til dette er kommet så langt at aldre tar over og jeg slipper å tenke mer på det, slik at jeg igjen kan rette alt fokus mot Odin og NRH-trening.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar