Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

onsdag 13. januar 2010

Mørke- og snø-rundering

Idag var det første NRH-trening på flere uker, og det var helt tydelig at Odin syntes det var på høy tid, for mer klynking og uling før start skal men lete lenge etter. Kjørte inn på parkeringsplassen på Dale og møtte Gro Elin, og etter en liten stund kom Frank, Ola og Steffen også. Vi planen var å kjøre 3 funn, 2 blindslag og avslutte med 3 funn til, men som vanlig går ikke alltid ting som planlagt.

Første funn gikk helt fint, super melding og veldig god fart på alle etapper. På andre slaget fikk vi litt kluss, for figuranten lå alt for langt bak i løypa i forhold til der vi hadde planlagt, så Odin løp helt fra midtlinja og over til grill-huset i enden av den andre stien ved kortløypa og meldte på noe der som jeg antar må være et sete, for påvisningen var skikkelig kontant og han endte opp med nesa på en av benkene ved grillstedet... Jeg tok han med tilbake til midtlinja og ba Steffen om å trekke inn mens Odin var ute på andre siden, der både Frank og Ola lå nesten på linje med hverandre. Fikk fin melding på Frank først, og så sendte jeg Odin ut igjen på samme sted med en gang vi kom inn til midtlinja. Fikk et litt mistenksomt blikk fra Odin når jeg stilte ham opp, men han gikk allikevel ut i god fart og slo fint på Ola. Fin melding her også, og så bar det inn for å kjøre 2 blindslag, som på grunnlag av intensiteten og farten på Odin raskt ble til 4. Etter blindslagene kjørte jeg 3 funn, og her jobbet Odin kjempebra. En gang syntes jeg at han kom inn litt vel raskt (han ville gå rundt ei myr på innsiden mens jeg ville ha ham rundt på utsiden) men med en "stopp" og en "ut"-kommando fra midtlinja så fikk jeg stoppet ham rett etter at han hadde snudd innover og da gikk han fint der jeg ville. Veldig fornøyd med det!

Avsluttet med et siste funn av Steffen på nedsiden av veien, og her måtte han jobbe veldig, men veldig bra melding, så selv om jeg hadde veldig lyst til å fortsette med flere blindslag og funn (siden det gikk så fint med alle slagene og funnene/meldingene) så valgte jeg å avslutte mens Odin fremdeles var skikkelig motivert, og etter en liten intern konflikt med meg selv på vei inn fra siste funn, så gav vi oss og tuslet tilbake til bilen. Alt i alt så må jeg si meg veldig fornøyd med årets første økt, og det var herlig å komme seg tilbake i trening igjen. Nå får vi bare håpe at trenden for i år fortsetter like bra som dagens økt var, for isåfall kan jeg ikke klage på noenting treningsrelatert noen gang fremover!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar