Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

torsdag 3. september 2009

Mer rundering

Hadde en veldig travel dag, så når jeg reiste til Sviland var jeg ikke engang sikker på om jeg fikk trent noe i det hele tatt, siden jeg måtte gå tidlig. Møtte uansett opp og der var Tone og Bjørn allerede på plass, og etter en liten stund kom Sven Magnus og Ghita også. Både Tone og Sven Magnus skulle gå spor, og Ghita skulle ha en oppgave med rundering til gjenstand og spor til figurant. Jeg skulle ha rundering med masse spor i runderingsløypa for å hjernevaske Odin på å velge bort sporene når vi runderer. Mens Ghita og Bjørn la ut disse narresporene så gikk jeg og la ut en gjenstand til Ghita og la så ut sporet fra den. Hang opp en sløyfe der slutten skulle være og gikk så ned for å gjøre Odin klar til runderinga.

Jeg hadde valgt å bruke den gamle NM-løypa denne gangen for å ha full oversikt over hvordan Odin reagerte på sporene som var lagt ut parallellt med midtlinja. Når jeg satte igang med et slag ut på myra før broa så var det full fyring og han virket kjempemotivert. Andre slaget rett over broa, og her dro han litt vel langt ut og kom inn med melding på jervenduken som jeg hadde lagt ut som gjenstand for Ghita. Jeg påviste i line men gikk ikke helt inn til gjenstanden sånn at vi ikke laget flere spor rundt den. Belønnet på avstand og så bar det videre. Det var ingen antydninger til engang utsjekking av sporenesom var lagt ut, og både fart og søksintensitet var upåklagelig. Vi kjørte ukjent oppgave med 2 funn frem til myra, og så satte jeg ut 2 figuranter til underveis mellom myra og gårdene. Det ble altså 4 funn på rett over 400 meter, så det var en lett oppgave for Odin, men tror at vi begge trenger noen slike oppgaver for å styrke samarbeidet vårt ytterligere. Jeg trenger de ukjente oppgavene og han trenger flere funn pr økt enn det vi har kjørt med i det siste, og ikke minst det med å terpe på ignorering av spor mens vi runderer.

Nå gjenstår det bare å se om denne terpinga gir noe utslag på sportreningene fremover da, men det er jeg ikke så redd for, for jeg vet hvilken kapasitet Odin har på spor så lenge jeg ikke går inn og ødelegger for ham.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar