Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

torsdag 24. september 2009

Spormoment på Sviland

I og med atOdin har haltet litt etter jaktturen sist fredag, så har det blitt mye hvile på ham, og lite løping og trening. Idag var han så masete at jeg bare måtte ta ham med på trening, og da ble det sportrening siden jeg vil at han skal ta det med ro en liten stund til. La ut et spor selv, det ble ca 300 meter og liggetiden ble bare litt over en time. Momentene vi sklle trene på var skiftende underlag og masse kryssinger, så sporet startet på barnålsgrunn inne i skogen, så gikk det over på mose/gress, krysset en bekk, tilbake på barnåler og gjennom en bosshaug før vi krysset parkeringsplassen. Rett før jeg la ut sporet så kom det en HV-tropp gående over plassen, og flere hunder og andre hundeførere hadde også krysset over sporet her. Etter kryssingen her gikk vi over i på et underlag av høyt gress, krysset en bekk og gikk tilbake mot bilene på kanten av en liten skrent ned mot sandtaket. Hele tiden mens vi var der så var det masse roping og skyting nede ved sivilforsvarsleiren rett nedenfor, og det var også masse soldater ute i skogen, så jeg hadde håpet på å få en gjentakelse av forrige militærøvelses-spor, når vi plutselig havnet i kryssilden under et angrep på leiren når vi var midtveis i grussporet. Denne gangen fikk vi desverre ikke det, for når tiden var kommet til at vi skulle gå sporet så var de reist for å krige et annet sted. Jeg fikk imidlertid forstyrrelser på parkeringsplassen, der Tone og Jørn satt og snakket og drakk te bare noen meter fra sporet mitt. De hadde i tillegg fått besøk av en sopp-plukker som stod og snakket, så det ble mye forstyrrelser, men når Odin forstod at han ikke fikk lov til å hilse på dem, så gikk han spor som om ingenting var hendt - støvsugde seg over parkeringsplassen supernøyaktig, og når vi kom ut på gresset igjen så løp vi resten av sporet og rett på slutten. Veldig fornøyd med økta, for selv om sporet var helt blodferskt så fikk vi jo masse kryssinger og forstyrrelser, og det kan vi jo aldri få trent nok på!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar