Velkommen skal dere være!

Som en (en gang for lenge siden) håpefull journalist-spire, så er denne bloggen mitt fristed til å utfolde meg fritt omkring det som tar opp det meste av fritiden min, nemlig Odin og hans trening! Det jeg skriver er selvfølgelig mest for min egen del som treningsdagbok, men jeg håper allikevel at andre lesere vil kunne ha nytte av eller bare la seg underholde av alt det vi finner på ute i skog, mark og fjellheim. God lesing! ;-)

søndag 28. mars 2010

Langtur med Sylvelin og Alva...

Sendte ut tekstmelding til Sylvelin igår for å passe på at vi hadde rett møtetidspunkt siden klokken skulle stilles i løpet av natten. Når Odin vekket meg oppdaget jeg raskt at mobilen min hadde stilt seg selv, men at klokken på videospilleren måtte stilles manuelt. Jeg satte meg til for å jobbe litt på pc-en, siden klokken tross alt bare var 7 og vi ikke skulle møtes før kl 9. Når klokken var 5 på 8 ringte telefonen, og det var Sylvelin som lurte på hvor jeg ble av. Etter et sekunds betenkningstid oppdaget jeg at det var klokken på videospilleren som var 8, noe som altså betydde at klokken egentlig var 5 på 9... Typisk at det ble jeg som tok feil av tiden etter at jeg hadde gitt beskjed til både Sylvelin og Ronny om å passe på tiden... Ronny meldte avbud, så det ble Alva, Odin, sylvelin og meg som fikk oss en langtur i et nytt og spennende område.

Etter 10 minutter var jeg imidlertid på plass ved Melsvannet, og vi tok en gjennomgang av området på kartet før vi satte avgårde. Planen var jo å sjekke ut en mulig løype for orienteringsprøven senere i vår, så før vi gikk ble GPS-en nullstilt og sporloggen satt på. Vi gikk først 5 km langs en grusvei, før vi tråkket oss avgårde i terrenget. Det ble et par toppturer opp på fjellene i området for å få overblikk over området, og når vi hadde lagt en ok plan for postplassering så tuslet vi oss gjennom området for å sjekke distansene, før vi gikk tilbake til bilene. Når vi kom ned igjen og lagret sporet så hadde vi tilbakelagt 15 km og brukt ca 3 timer effektiv gangtid og en halvtimes kaffepause. Odin og Alma gikk forsåvidt godt sammen, selv om Odin til tider måtte ha seg noen time-outs i bånd når han ble litt for "amorøs" og påtrengende. De løp og lekte masse sammen, og det gikk ikke lange tiden etter at Odin kom hjem før han fant seg godstolen sin og la seg til for å sove, og jeg mistenker sterkt at han blir liggende der resten av dagen etter å ha stresset seg sånn opp rundt Alva i 3 og en halv time.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar